مردم پاکستان روز قدس را چگونه برگزار کردند؟

مردم پاکستان نیز امسال همانند سال های گذشته با لبیک گفتن به ندای الهی امام خمینی (ره)، با آمدن به خیابان ها و دادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری، خشم و نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کرده و بر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.

چند روز مانده به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، فعالان مذهبی متعلق به احزاب شیعه، بویژه مجلس وحدت مسلمین، سازمان دانشجویان امامیه در شهرهای مختلف پاکستان از جمله راولپندی، کراچی، لاهور، کویته، و پیشاور، بنرهایی با شعارهایی علیه اشغال قدس، توسط اسرائیل غاصب، در مناطق مختلف نصب کردند. در این بنرها همچنین شعارهایی در حمایت از مظلومان کشمیر و یمن نیز نوشته شده بود.

شورای علمای شیعه پاکستان در شهر کراچی (بخش زنان) و سازمان دانشجویان جعفریه در شهر کراچی پاکستان، تظاهرات اعتراضی را به مناسبت روز جهانی قدس برای ابراز همبستگی با فلسطینیان مظلوم در باشگاه مطبوعاتی این شهر ترتیب دادند.

مجلس وحدت مسلمین پاکستان، نمایشگاه عکسی را در باشگاه مطبوعاتی کراچی به یاد شهدای فلسطینی با حضور صابر ابومریم، دبیرکل بنیاد فلسطین و دیگر فعالان مذهبی و سیاسی برپا کردند. آنها برای ادای احترام به شهدای مظلوم فلسطین، شمع روشن کردند و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کردند.

جنبش علم و عمل اصغریه پاکستان، در سراسر ایالت سند، راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار کردند. راهپیمایی مرکزی قدس در حیدرآباد، در مسیر مشخصی تا باشگاه مطبوعاتی این شهر برگزار شد که در آن پرچم های اسرائیل و آمریکا به آتش کشیده شد.

در شهر شیعه نشین پاراچنار، مرکز منطقه قبیله ای کورام در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان نیز مردم مسلمان و مومن، پس از اقامه نماز جمعه، با لبیک گفتن به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) به خیابان مرکزی این شهر آمده و با شعارهای ضد صهیونیستی، انزجار خود را از غاصبان قدس اعلام کردند. همچنین تظاهرکنندگان، پلاکاردهایی با تصاویر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، و سید علی خامنه ای و  سید حسن نصرالله حمل کردند. مانند سال های گذشته، تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهایی هر نوع مصالحه و سازش، از سوی رهبران برخی از کشورهای اسلامی و عرب با رژیم غاصب قدس را محکوم کردند.

در شهر کراچی بزرگترین شهر پاکستان نیز روز جهانی قدس به صورت باشکوه برگزار شد. سخنرانان گفتند که کشورهای اسلامی باید برای آزادی فلسطین و قبله اول، مبارزه مسلحانه را آغاز کنند، زیرا بدون مبارزه مسلحانه، آزادی بیت المقدس ناممکن است، اما واقعیت تلخ این است که کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و آغاز روابط سیاسی و روابط اقتصادی با آن، وفاداری خود را به صهیونیسم ثابت کرده و از پشت به مردم مظلوم فلسطین خنجر زدند.

در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب نیز، مردم شیعه و سنی به خیابان آمده، تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کردند.

علامه سید جواد نقوی، رئیس جنبش بیداری امت مصطفی، خطاب به راهپیمایان قدس در لاهور گفت: دولت جعلی صهیونیستی با کودک کشی و قتل عام های گسترده و یا هدفمند، سعی می کند موجودیت نامشروع خود را حفظ کند، اما فلسطینی ها در قیام اخیر خود ثابت کردند که مبارزه با این رژیم همچنان ادامه دارد.

روز قدس در شهر شیعه نشین سکردو و گیلگیت در شمالی ترین نقطه پاکستان و در دل رشته کوه های قراقروم و هندوکش نیز به صورت باشکوه برگزار شد و دهها هزار نفر شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در منطقه دورافتاده تانک درخیبر پختونخوا، سازمان های شیعه نیز تجمعی را در حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین با عنوان «روز قدس» با حضور تعداد زیادی از کودکان، مردان و سالمندان، برگزار کردند. در دستان آنها پلاکاردها و بنرهایی با شعار "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" بود. همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس، پرچم بزرگ فلسطین را در همبستگی با فلسطینیان مظلوم حمل کردند. سخنرانان خطاب به راهپیمایی قدس با بیان اینکه روز قدس در واقع روز افشای توطئه ظالمان و متجاوزان است، گفتند: روز قدس روز مظلوم است. در این تجمع ها و راهپیمایی ها به مناسبت روز جهانی قدس در سراسر پاکستان، تدابیر شدید امنیتی نیز از سوی نیروهای پلیس به مورد اجرا گذاشته شد. در پایان این تجمع ها، گردهمایی ها و تظاهرات ها پرچم های آمریکا و اسرائیل نیز به آتش کشیده شد.

 به نقل از  سایت اسلام تایمز و جرائد چاپ پاکستان

کد خبر 12084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =